فرماندار جاسک: فرهیختگان واهل قلم مقام وجایگاه کودک را بهتر بشناسند

فرماندار جاسک گفت: فرهیختگان واهل قلم مقام وجایگاه کودک را بهتر بشناسند ونهادهای مربوطه ، محیطی شاد رابرای کودکان مهیا سازند تا روح آن‌ها پرورش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس از جاسک، علی سالاری در جلسه هماهنگی هفته کودک ضمن تبریک هفته ملی کودک گفت: باید توجه داشت تربیت و پرورش کودکان یکی از اموری است که در سنت اسلامی بسیار مورد اهمیت واقع شده است.

سالاری افزود: همه دستگاه‌ها در هفته ملی کودک باید خوش بدرخشند و بر لزوم همکاری تمامی دستگاه‌های این شهرستان تاکید کرد.

در ادامه الهام اشرافی مسئول کانون فرهنگی هنری کودکان جاسک ،با توجه به شعار هفته ملی کودک "دنیا با لبخند کودکان زیباست "شادی ونشاط را حق طبیعی کودکان دانست .

وی افزود:هفته جهانی کودک فرصتی است تا تمامی متولیان کودک ونوجوان برنامه های عمیق‌تری را در مقوله کودک انجام دهند و از آن‌جا که پرداختن به مباحث  کودکان تاریخ انقضا ندارند باید همه ی روزهای سال را به کودکان اختصاص دهیم.

اشرافی پرداختن به برنامه های هفته ملی کودک را از وظایف هریک از دستگاهها در این هفته دانست وخواستار حمایت و همراهی تمامی ادارات شد.

به گزارش ایسنا: در این جلسه که در شامگاه روز 14 مهر در محل فرمانداری این شهرستان برگزارشد تمامی برنامه‌های دستگاه‌ها به تصویب نهایی رسید.

کانون هاي مساجد، نقش مهمي در ترويج فرهنگ ديني برعهده دارند

مسئول دفتر کانونهای مساجد جاسک: نقش کانون هاي مساجد در راستاي اشاعه و ترويج فرهنگ ديني و مبارزه با تهاجم فرهنگي دشمن بسيار مهم و اساسي است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خلیج فارس از جاسک، علی احمدی مسئول دفتر کانون های مساجد شهرستان درجلسه هماهنگی و تعامل بیشتر با کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت: وجود کانون هاي فرهنگي هنري در کنار مساجد و ارائه برنامه هاي متنوع سبب مي شود جوانان در برابر آسيب هاي فرهنگي مصون مانده و هميشه در صحنه باشند.

احمدی افزود: بزرگترین مشکلی که امروزه دامنگیر جامعه ما شده است شبکه های ماهواره ای، فضاهای مجازی، مواد مخدر و مشروبات الکلی است که معضلات اجتماعی منفی و بدی نیز در بر دارد.

مسئول دفتر کانون های مساجد شهرستان جاسک فعالیتهای فرهنگی و مذهبی را کارساز دانست و گفت: با برگزاری همایش ها و جشنواره های فرهنگی و مذهبی در زمینه های مختلف میتوان گام موثری را برای از بین بردن این معضلات برداشت.

وی تصریح کرد: با توجه به همجوار بودن شهرستان جاسک با کشورهای حوزه خلیج فارس و تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن می طلبد با برگزاری فعالیتهای فرهنگی و مذهبی در مساجد و جذب جوانان به طرف مسجد با این معضلات مبارزه کنیم.

به گزارش ایسنا: شهرستان جاسک در شرقی نقطه از استان هرمزگان واقع شده و دارای 25 کانون مسجد مجوز دار و فعال می باشد.

 

نجات مادر باردار 20 ساله و فرزندش در بیمارستان جاسک

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از  نجات مادر باردار 20 ساله و فرزندش در بیمارستانخاتم الانبیا جاسک خبر داد.

فاطمه نوروزیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس، گفت: در تاریخ 13 مهرماه در ساعت 7 و 30 دقیقه شب مادر باردار 20 ساله اهل روستای یکدار در محور جاسک کنارک و در فاصله 35 کیلومتری شهر جاسک جهت زایمان به بیمارستان خاتم الانبیاء جاسک مراجعه کرده ، پس از بستری در این بیمارستان و عدم زایمان بعد از گذشت یک ساعت با اسرار و با دادن رضایت شخصی توسط همراهان بیمار مرخص می شود .

وی اضافه کرد: متاسفانه کارکنان بخش زایمان بیمارستان نمی توانند مانع ترخیص مادر باردار از بیمارستان شوند و بلافاصله جهت بازگرداندن مادر به بیمارستان یک دستگاه آمبولانس به روستای محل سکونت ایشان اعزام می شود که پس از جلب رضایت خانواده مادر باردار به بیمارستان منتقل می شود.

نوروزیان افزود: سپس با تلاش کارکنان بخش زایشگاه بیمارستان خاتم الانبیا جاسک متشکل از پزشک زنان و زایمان و ماماهای این بخش پس از گذشت یک ساعت نوزاد پسر با سلامت کامل بصورت زایمان طبیعی متولد می شود .

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: هم اکنون مادر و فرزند در بخش زنان و زایمان بیمارستان خاتم الانبیا جاسک بستری هستند و حال عمومی آنان مناسب است