آغاز ساخت بادشکن و نهال کاری در کانون بحران جاسک
رییس اداره بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: ساخت بادشکن به طول هفت هزار متر و کاشت پنج هزاراصله نهال بیابانی در منطقه گشمی شهرستان جاسک آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس، ابراهیم جعفری تختی با اشاره به ارتفاع یک و نیم متری و تراکم ۷۵ درصدی این بادشکن گفت: این بادشکن برای تثبیت ماسه های روان ساخته می شود و در فاصله ۲ بادشکن نهال کشت می شود.
جعفری تختی افزود: کاشت پنج هزار اصله نهال بیابانی با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی در حال اجرا است.
وی گفت: اجرای بادشکن و کاشت نهال می تواند علاوه بر جلوگیری از فرسایش بادی، موجب کاهش چشمه های ایجاد ریز گرد، کاهش مهاجرت روستاییان، کمک به حفظ و پایداری محیط زیست انسانی و جانوری و کاهش بیماری های تنفسی و چشمی در منطقه شود.
رییس اداره بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با بیان اینکه منطقه گشمی در محدوده کانون های بحران و در معرض هجوم شن های روان قرار دارد ، افزود: ۵۰ درصد بیابان های هرمزگان در شهرستان جاسک واقع است.
وی همچنین اضافه کرد: ۲۸ کانون با مساحت ۳۱۸ هزارهکتار از کانون های بحران ماسه های روان شناسایی شده در کشور، در هرمزگان قرار دارند.
رییس اداره بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در پایان خاطر نشان کرد: بیش از ۳۲ میلیون هکتار از مساحت کشور (حدود ۲۰ درصد) بیابان است و سهم استان هرمزگان از این مقداریک میلیون و ۵۶۵هزار هکتار است .
اخبار شهرستان جاسک و هرمزگان