آغاز ساخت بادشکن و نهال کاری در کانون بحران جاسک

رییس اداره بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: ساخت بادشکن به طول هفت هزار متر و کاشت پنج هزاراصله نهال بیابانی در منطقه گشمی شهرستان جاسک آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس، ابراهیم جعفری تختی با اشاره به ارتفاع یک و نیم متری و تراکم ۷۵ درصدی این بادشکن گفت: این بادشکن برای تثبیت ماسه های روان ساخته می شود و در فاصله ۲ بادشکن نهال کشت می شود.

جعفری تختی افزود: کاشت پنج هزار اصله نهال بیابانی با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی در حال اجرا است.

وی گفت: اجرای بادشکن و کاشت نهال می تواند علاوه بر جلوگیری از فرسایش بادی، موجب کاهش چشمه های ایجاد ریز گرد، کاهش مهاجرت روستاییان، کمک به حفظ و پایداری محیط زیست انسانی و جانوری و کاهش بیماری های تنفسی و چشمی در منطقه شود.

رییس اداره بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با بیان اینکه منطقه گشمی در محدوده کانون های بحران و در معرض هجوم شن های روان قرار دارد ، افزود: ۵۰ درصد بیابان های هرمزگان در شهرستان جاسک واقع است.

وی همچنین اضافه کرد: ۲۸ کانون با مساحت ۳۱۸ هزارهکتار از کانون های بحران ماسه های روان شناسایی شده در کشور، در هرمزگان  قرار دارند.

رییس اداره بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در پایان خاطر نشان کرد: بیش از ۳۲ میلیون هکتار از مساحت کشور (حدود ۲۰ درصد) بیابان است و سهم استان هرمزگان از این مقداریک میلیون و ۵۶۵هزار هکتار است .

انفجار کپسول گاز در جاسک جان یک زن را گرفت

بخشدار مرکزی شهرستان جاسک گفت: این انفجار هنگام تهیه صبحانه در آشپزخانه یک  خانه در روستای سهران جاسک رخ داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس، احمد گمتیلی علت انفجار کپسول گاز را بی‌احتیاطی عنوان کرد،افزود: در این حادثه یک نفر دچار سوختگی شدید شد که پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد .

وی خاطرنشان کرد: مصدوم که یک زن بوده بر اثر سوختگی بالای 75 درصد به بیمارستان بندرعباس منتقل شد که متاسفانه در نهایت جان خود را از دست داد.

گمتیلی اضافه کرد:  روستای سهران از توابع بخش مرکزی شهرستان جاسک با 230 نفر جمعیت در 52 کیلومتری مرکز این شهرستان قرار دارد.

روند رو به رشد فیلم سازی در شهرستان جاسک

دبیر کانون فیلم و عکس جاسک گفت: هنر فیلم سازی طی سال های اخیر در شهرستان جاسک از رشد خوبی برخوردار بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس از جاسک،حسن باعثی در جمع اعضای کانون فیلم و عکس جاسک ضمن تبریک سال نو گفت : فیلم و عکس در جاسک سابقه دیرینه ای دارد و در چند سال گذشته تاکنون جاسک در زمینه فیلمسازی رشد بسیار خوبی داشته و در جشنواره های زیادی شرکت و مقام کسب کرده است .

وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی فیلم و عکس در سال گذشته افزود : در سال جدید نیز این دوره ها به صورت تخصصی تر و با حضور اساتید مطرح استانی ادامه خواهد داشت.

باعثی با بیان برگزاری جلسات هفتگی فیلم و عکس به صورت منظم در طول سال گفت : امسال قصد داریم نمایشگاه عکس، تور عکاسی و همچنین دومین جشنواره فیلم کوتاه " کارپل " را با همت فیلمسازان جاسکی در نیمه دوم سال برگزار کنیم و از هم اکنون عکاسان و فیلمسازان ساخت آثار را برای این رویداد آغاز کرده اند.

دبیر کانون فیلم و عکس جاسک تصریح کرد : یکی از مهمترین مشکلات علاقه مندان به فیلم و عکس در شهرستان جاسک فقر آموزش است و به دلیل فاصله زیاد از مرکز دعوت از اساتید و برگزاری دوره های بلند مدت همراه با مشکلات فراوان است.

به گزارش ایسنا: کانون فیلم و عکس جاسک از سال 85 فعالیت خود را آغاز نموده و تا کنون در جشنواره های مختلف شرکت و حائز جوایز نیز گردیده است.

نشست رؤسای انجمن ها و کانون های فرهنگی و هنری جاسک

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاسک: نخستین نشست رؤسای انجمن ها و کانون های فرهنگی و هنری در فرهنگسرای شهید باهنر برگزار شد.

به گزارش حبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خلیج فارس از جاسک، عبدالرحمن لشکری زاده به اهداف برگزاری این نشست اشاره کرد و گفت : این نشست به منظور ارائه گزارش از فعالیت های فرهنگی هنری در سال گذشته و همچنین تدوین برنامه پیشنهادی سال جدید برگزار شد.

وی ضمن تأکید بر اهمیت فعالیت ها و برنامه های سال جدید افزود : با توجه به نامگذاری سال ٩٥ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل بایستی تمامی برنامه های فرهنگی و هنری با محوریت این شعار برگزار گردد.

لشکری زاده به ظرفیت های بسیار خوب جاسک اشاره کرد و بیان داشت : شهرستان جاسک در حوزه فرهنگ و هنر دارای پتانسیل فراوانی است که با توجه بیشتر می توان شاهد موفقیت هنرمندان جاسکی در عرصه های مختلف هنری بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاسک بر افزایش کیفیت تولیدات آثار هنری و فرهنگی تأکید کرد و یاد آور شد : اولویت و محوریت برنامه های امسال تولید آثار توسط هنرمندان جاسکی در حوزه های مختلف مثل فیلم ، عکس ، موسیقی ، هنرهای تجسمی ، شعر و ... همراه با برگزاری کارگاه های آموزشی می باشد.

به گزارش ایسنا: در این جلسه که با حضور رؤسای انجمن ها و کانون های فرهنگی و هنری برگزار شد علاوه بر ارائه گزارش بر ثبت انجمن ها تأکید شد.