افتتاح نمایشگاه فجر امید در شهرستان جاسک

معاون عمرانی فرماندارجاسک گفت: در این نمایشگاه علاوه بر دستاوردهای دولت ، توانمندی های زنان در قالب اقتصاد مقاومتی به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس از جاسک، مراد زرهی هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی مردم به ویژه نسل جوان انقلاب اسلامی با دستاوردهای انقلاب و ترویج فرهنگ بومی و فرهنگ اقتصاد مقاومتی با تکیه بر صنایع دستی و محصولات بومی عنوان کرد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه تعداد 10 غرفه شامل تولیدات و کاردستی دانش آموزی، تجهیزات آموزشی امداد و نجات، تولیدات صنایع دستی ،دریایی انواع تابلو فرش و رودوزه های مشاغل حمایتی صندوق کارآفرینی امید و همچنین تولیدات موسسه فرهنگی بیت الزهرا شهرستان برپا شده است.

افتتاح ساختمان جدید حوزه علمیه مهدیه جاسک

با حضور معاون امور حوزه های علمیه سراسر کشور؛حوزه علمیه مهدیه شهرستان جاسک افتتاح شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس از جاسک، ایت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه دراستان هرمزگان در حاشیه این مراسم با تبریک ایام الله دهه فجر و با ابراز خرسندی از بهره برداری این حوزه گفت: در دوران حکومت منحوث پهلوی،نه تنها هیچ حوزه ایی ساخته نشد بلکه در برخی جاها همچون دامغان که خود شاهد آن بودم حوزه علمیه را تبدیل به مدرسه کردند که با مخالفت صریح علمای دینی مواجه شده و جلوی این کار گرفته شد.

آیت الله نعیم آبادی با بیان این نکته که امام راحل فرمودند:تمام مکتب ما مقصد ماست خاطرنشان کرد: در دوران انقلاب شکوهمند اسلامی که اکنون در آستانه سی و هفتمین بهار پیروزی انقلاب هستیم هم برای شیعیان و هم برای برادران سنی حوزه های علمیه زیادی ساخته شد که این امر نشان میدهد حوزه های علمیه به عنوان کانون انسان سازی در این نظام  مورد توجه قرار دارند.

وی با اشاره به برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی تاسیس حوزه های علیمه خوهران و توسعه حوزه های علمیه برادران است.

در ادامه این مراسم معاون امور حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه قرآن،نعمت علم را از همه چیز بزرگتر جلوه میدهد و ما در اسلام در خصوص طلب علم هیچگونه محدودیتی نداریم، گفت:حوزه های علمیه محل بحث،سوال و جواب و کسب علم و دانش هستند در فضای وحدت و صمیمیمت و صفا.

آیت الله عبداکریم فرحانی تصریح کرد: ما بعنوان متولی حوزه علمیه تشیع،ارتباط خوبی با الازهر مصر برقرار کردیم و همینطور در تلاش هستیم که با واتیکان ارتباط مفیدی برقرار کنیم.

وی با اشاره به این جمله رهبری که فرمودند:حوزه،مادر نظام است.خاطرنشان کرد:علمای شیعه دکترین ولایت را طراحی کردند که بتوانند ولی فقیه تربیت کنند؛دکترین ولایت، دکترین حرکت و الفت است، دکترینی است که حماس سنی را جذب کرده و شخصی چون سید حسن نصرالله ،اهل کتاب را به این حوزه دعوت میکند.

فرحانی تصریح کرد: شکل گیری حوزه های علمیه در چنین فضاهایی،رهبری را یاری میکند.

به گزارش ایسنا: این حوزه علمیه با اعتباری بالغ بر 32 میلیارد ریال و مساحت 2232متر زیر بنای فضای آموزشی می باشد

افتتاح نمایشگاه کتاب در جاسک

در دومین روز از دهه فجر نمایشگاه کتاب دانش آموزی در جاسک افتتاح شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس از جاسک، علی سالاری در حاشیه این مراسم گفت: کتاب و مطالعه در دین ما دارای اهمیت بالایی است زیرا معجزه پیامبر ما مسلمانان کتاب است و در این کتاب مقدس سفارش های زیادی برای مطالعه و کسب علم شده است .

سالاری افزود: ما باید انقلاب و فرهنگ خود را به دنیا صادر کنیم و بر دنیا سلطه کنیم البته نه با زوروجنگ بلکه از طریق قدرت علمی و فرهنگی، شما دانش آموزان باید با مطالعه این امر را تحقق ببخشید.

فرماندار جاسک با اشاره به مطالعه مفید گفت: خداوند در اولین آیه ای که بر پیامبر بزرگ اسلام نازل کرد کلمه اقرا(بخوان) بود و راه سیطره ما بر اسمان ها و زمین که در قرآن امده است علم و آگاهی است که این امر با خواندن کتاب صورت میپذیرد.

در ادامه ابراهیم کریمی رئیس آموزش و پرورش جاسک گفت: با تلاش و پیگیری های معاونت پرورشی 1500 جلد کتاب تهیه و در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: کلیه کتاب های این نمایشگاه با 20 درصد تخفیف ارائه می شود .

 کریمی در تشریح فعالیت های آموزش و پرورش در افزایش سرانه مطالعه دانش آموزان گفت: آموزش و پرورش به عنوان اصلی ترین متولی تعلیم و تربیت و جهت ترویج فرهنگ مطالعه اقدامات فراوانی را انجام داده تا روح مطالعه در دانش آموزان و همکاران پویا شود

آغاز برداشت سیب زمینی شیرین از مزارع جاسک

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان جاسک گفت: برداشت سیب زمینی شیرین در سطح 70هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس از جاسک، مختار حدیدی گفت: بیش بینی میشود حدود سه هزار تن محصول سیب زمینی شیرین (پندال) از مزارع این شهرستان برداشت شود.

حدیدی افزود: شهرستان جاسک با اقلیم مناسب و آب و هوای منحصر به فرد و خاک حاصلخیز، مستعد کاشت انواع محصولات خارج از فصل است.

حدیدی با اشاره به اینکه زمان کشت این محصول از اول شهریور ماه شروع شده و برداشت آن تا اسفندماه ادامه دارد گفت: شهرستان جاسک رتبه اول تولید این محصول را در سطح استان هرمزگان داراست.

وی میزان برداشت این محصول را از هر هکتار 30 تن پیش بینی کرد و گفت: قیمت سیب زمینی شیرین در باغات به ازای هر کیلو ۲۰هزارریال می باشد .

به گزاش ایسنا: این محصول به صورت سوغات توسط بازرگانان جاسک به کشورهای حوزه خلیج فارس ارسال می شود .

فرماندار جاسک: دهه فجر به برکت خون شهدا و رهبری امام خمینی(ره) شکل گرفت

فرماندار جاسک گفت: طلوع کشورمان ایران در دهه فجر به برکت خون شهدا و رهبری امام خمینی(ره) شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری داشجویان ایران (ایسنا) منطقه خلیج فارس از جاسک، علی سالاری در حاشیه مراسم زنگ انقلاب گفت: کشورمان ایران پس ازسال هایی که درخواب ظلمت و تاریکی بود،این فجر باید بدست توانای مردم و دانش آموزان بخصوص شما جوانانی که اینجا هستید بدرخشد.

سالاری افزود: نظام اسلامی ایران بستر را برای شکوفایی جوانان و نوجوانان فراهم نموده امروز اگر کسی اراده بکند و بخواهد می تواند به آن دست پیدا کند.

وی ادامه داد: اگرمی خواهید که اقتدار نظام جمهوری اسلامی روز به روز بر ارزش آن افزوده و تقویت شود شرط اصلی آن ماندن در عرصه های سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی است.

فرماندار جاسک با اشاره به اهمیت حضور پرشور در انتخابات گفت: نظام جمهوری اسلامی مقتدرانه به پیش میرود و با همت شما در هفتم اسفند که روز انتخابات است بر این اقتدار و عظمت نظام جمهوری اسلامی در سطح دنیا افزوده خواهد شد.

افتتاح 30 پروژه عمرانی در جاسک همزمان با دهه فجر

فرماندار جاسک گفت: 30 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ  بر 2هزار و429میلیارد و 407 میلیون ریال در حوزه های انرژی ، حمل ونقل ، آموزش ، ورزش  و  توسعه وعمران شهری وروستایی در شهرستان جاسک افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس از جاسک، علی سالاری ضمن تبریک سالروز پیروزی شکوهمند جمهوری اسلامی گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی پروژه های بزرگی در 37 سالروز پیروزی جمهوری اسلامی در شهرستان جاسک به بهربرداری خواهد رسید .

وی افزود: این پروژه ها در حوزهای انرژی با اعتباری بالغ بر 2 هزار و248 میلیارد ریال  ،حمل ونقل 80 میلیارد و146 میلیون ریال ، ورزش 14 میلیارد و500 میلیون ریال ،آموزش 71 میلیارد و 600 میلیون ریال و توسعه و عمران شهری وروستایی 6 میلیارد و24 میلیون ریال می باشد .

فرماندار جاسک در ادامه با اشاره به 2 پروژه بزرگ آب رسانی در شهرستان که با حضور مقامات کشوری واستانی به بهره برداری می رسد تصریح کرد: فاز اول طرح آبرسانی سد جگین به شهرجاسک با اعتباری بالغ بر 1هزار و887 میلیارد ریال و آب شیرین کن روستای  بونجی در غرب جاسک با اعتباری بر120 میلیارد ریال قابل افتتاح می باشد که 30 روستای حوزه غرب جاسک با  افتتاح این آب شیرین کن علاوه بر مردم شهر جاسک با اجرای فاز اول طرح انتقال آب سد جگین از نعمت آب شرب بهرمند خواهند شد.

وی ادامه داد: پست 20/63 کیلو ولت دائم ولایت با اعتباربالغ بر  200 میلیارد ریال  ،  پل هیله  رود وجاده طرفین پل 80 میلیارد و146  میلیون ریال ،  ساختمان حوزه علیمیه 30 میلیارد ، پروژه های شرکت توزیع برق 26 میلیارد و392 میلیون ریال  ،  ساختمان پیام نورمرکز جاسک 20  میلیارد ریال و احداث سالن چند منظوره ورزشی  14 ملیارد و500 میلیون ریال از دیگر پروژه های مهم شهرستان می باشند که در دهه مبارک فجر افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 به گزارش ایسنا: شهرستان جاسک شرقی ترین شهر استان و دارای 53 هزار نفر جمعیت می باشد.