با حضور معاون امور حوزه های علمیه سراسر کشور؛حوزه علمیه مهدیه شهرستان جاسک افتتاح شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس از جاسک، ایت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه دراستان هرمزگان در حاشیه این مراسم با تبریک ایام الله دهه فجر و با ابراز خرسندی از بهره برداری این حوزه گفت: در دوران حکومت منحوث پهلوی،نه تنها هیچ حوزه ایی ساخته نشد بلکه در برخی جاها همچون دامغان که خود شاهد آن بودم حوزه علمیه را تبدیل به مدرسه کردند که با مخالفت صریح علمای دینی مواجه شده و جلوی این کار گرفته شد.
آیت الله نعیم آبادی با بیان این نکته که امام راحل فرمودند:تمام مکتب ما مقصد ماست خاطرنشان کرد: در دوران انقلاب شکوهمند اسلامی که اکنون در آستانه سی و هفتمین بهار پیروزی انقلاب هستیم هم برای شیعیان و هم برای برادران سنی حوزه های علمیه زیادی ساخته شد که این امر نشان میدهد حوزه های علمیه به عنوان کانون انسان سازی در این نظام مورد توجه قرار دارند.
وی با اشاره به برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی تاسیس حوزه های علیمه خوهران و توسعه حوزه های علمیه برادران است.
در ادامه این مراسم معاون امور حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه قرآن،نعمت علم را از همه چیز بزرگتر جلوه میدهد و ما در اسلام در خصوص طلب علم هیچگونه محدودیتی نداریم، گفت:حوزه های علمیه محل بحث،سوال و جواب و کسب علم و دانش هستند در فضای وحدت و صمیمیمت و صفا.
آیت الله عبداکریم فرحانی تصریح کرد: ما بعنوان متولی حوزه علمیه تشیع،ارتباط خوبی با الازهر مصر برقرار کردیم و همینطور در تلاش هستیم که با واتیکان ارتباط مفیدی برقرار کنیم.
وی با اشاره به این جمله رهبری که فرمودند:حوزه،مادر نظام است.خاطرنشان کرد:علمای شیعه دکترین ولایت را طراحی کردند که بتوانند ولی فقیه تربیت کنند؛دکترین ولایت، دکترین حرکت و الفت است، دکترینی است که حماس سنی را جذب کرده و شخصی چون سید حسن نصرالله ،اهل کتاب را به این حوزه دعوت میکند.
فرحانی تصریح کرد: شکل گیری حوزه های علمیه در چنین فضاهایی،رهبری را یاری میکند.
به گزارش ایسنا: این حوزه علمیه با اعتباری بالغ بر 32 میلیارد ریال و مساحت 2232متر زیر بنای فضای آموزشی می باشد