سرپرست کتابخانه های عمومی شهرستان جاسک گفت: خوشبخت كسي است كه به يكي از اين دو چيز دسترسي دارد، يا كتاب ‏هاي خوب يا دوستاني كه اهل كتاب باشند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس از جاسک،علی اصغر سعیدی در همایش تجلیل از کتابداران شهرستان ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی گفت: یکی از شاخصه های ارزیابی رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشور در عصر حاضر میزان مطالعه و کتابخوانی مردم آن مرز و بوم است . سعیدی افزود: متاسفانه امار و ارقام ارائه شده از سرانه مطالعه هر ایرانی برایمان چندان امیدوار کننده نسیت و رهبر انقلاب نیز بارها از این وضعیت گله نموده اند. وی با اشاره به سخنان رهبر در خصوص اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: کتابخوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی بلکه یک واجب دینی است. سرپرست کتابخانه های عمومی شهرستان جاسک ادامه داد: یکی از راهکارهای ترویج کتابخوانی برنامه ریزی به جهت برنامه های مطالعاتی برای اقشار مختلف جامعه در مدارس،دانشگاه ،مساجد و منازل است تا به کمک آن بتوان جوانان و نوجونان را به کتابخوانی تشویق کنیم. وی تصریح کرد: ترویج کتابخوانی در میان کودکان و نوجوانان به معنای تلاش برای علاقه مند کردن آنان به مطالعه و ایجاد عادت به مطالعه به عنوان یک برنامه روزانه است. وی تاکید کرد: در تولید کتاب باید به نیاز ها توجه و نیاز های فکری را شناسایی کرد و برای رفع آنان برنامه ریزی کرد. قابل ذکر است شهرستان جاسک دارای 2 کتابخانه و 4 نفر کتابدارمی باشد که تعداد 14هزار و 811 جلد کتاب در آن موجود است.